Kulturell Fornemmelse

På Asak får du ofte en kulturell fornemmelse når du stiger inn døren og hører pianotonene fylle rommene. Vil du gi ditt barn en kulturell og utviklende start på livet så er dette den riktige barnehagen.

Vi ønsker å bygge opp barnas selvfølelse ved å tilrettelegge slik at barna skal bli bevisst på seg selv og sine kunnskaper. Dette gjør vi gjennom kulturområdene Musikk, dans, drama, kunst og litteratur

Vi skal fokusere på barnas positive egenskaper og legge til rette for barns kulturelle utvikling.

Vi er opptatt av å være sammen om kulturelle opplevelser og å gjøre eller skape noe felles, det bidrar til samhørighet. Gjennom rike erfaringer med kunst, kultur og estetikk, vil barn få et mangfold av muligheter for sansing, opplevelse, eksperimentering, skapende virksomhet, tenkning og kommunikasjon.

Den største begivenheten gjennom barnehageåret er årets store sommershow på Brygga Kultursal. Hver sommer setter vi opp en forestiling der alle barn er medvirkende på en ordentlig scene. De får muligheten til å oppleve hvordan det er å fremføre noe på scenen, med lyd, lys og levende musikk, og med et levende publikum.